Unlimited FREE Downloads From Envato Elments With Copyright Document For Lifetime
*** Hidden text: cannot be quoted. ***
Så MM6 körde sin SS26-show mitt på gatan i Milano, utanför sin nyrenoverade butik. “Heightened normality” kallade de det. Alltså… jag vet inte vad det betyder, men det låter som när din kompis säger att han ska ha “chill fest” och sen står där i kavaj och skjuter konfetti i vardagsrummet.
Modellerna kom i solglasögon, all black, såg ut som att de var på väg till en begravning för sin egen personlighet. Man ba: wow, relatable. Jag har också gömt mig bakom billiga shades när jag vaknat bakis och behövt köpa korvbröd på Ica.
Och det där “på gatan, vad som helst kan hända!” … nej, i Milano är det mest: en Vespa som kör förbi, nån som ropar “ciao bella,” och ett fyllo som pinkar mot husväggen. Det är inte kaos, det är bara tisdag.
Jag gillar ändå idén. För vem behöver en catwalk när du kan slänga ut en modell framför Zara och låtsas att det är konst? Jag minns när jag själv skulle vara “avantgarde” och gick till skolan i leopardbyxor från Myrorna. Alla i klassen ba: heightened normality, brorsan.
Det är det som är grejen med MM6: de gör basic kläder, men säger att det är koncept. Och vi köper det. För vi vill alla tro att våra svarta byxor med hål i inte är misär – de är Milan Fashion Week.